На часі повірка лічильників? Що треба знати.



З 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» у якому споживачам комунальних послуг (централізованого електро-, тепло-, газо- і водопостачання) зняли головний біль щодо перевірки лічильників.

Начебто все зрозуміло і споживачі комунальних послуг можуть не турбуватися про повірку лічильників, але не усе так сталося як гадалося. 
З власного досвіду:
В отриманій квитанції від КП «Водоканал», яку можна побачити у поштовій скриньці майже що місяця, було дописано повідомлення про те, що повірка мого лічильника припадає на відповідну дату червня.
Як законослухняний громадянин я набрав телефон майстра, який декілька разів знімав на повірку та встановлював після неї лічильники холодної та гарячої води, і не дочекавшись відповіді набрав сервіс обслуговування споживачів Харківських теплових мереж.
Приємний жіночій голос мені повідомив про те, що на тепер повірка відбувається безоплатно для споживачів і треба залишити заявку на повірку лічильників, але це буде тільки на вересень місяць, тому що нема ще реєстру.
Я дуже здивований термінами, запитав про оплачувану послугу за повірку лічильників, на що отримав негативну відповідь. Виявляється тепер не беруть гроші навіть за швидкість.
Подякував приємному голосу, набрав Водоканал. Тут я почув вже те саме про що чув від ХТМ, але… Мені запропонували приїхати і подати письмову заявку на повірку. Я навіть перепитав про особисто подану письмову заявку. Мені категорично відмовили у поданні заявки через електронний сервіс або електронну скриньку. Я відмовився від такого сервісу і подав заявку за телефоном до ХТМ.
Чекатиму на повірку. Сподіваюсь її зовсім скасують за непотрібністю цієї процедури.

А тепер саме законодавство, що регулює порядок повірки.
Відповідно до п.4 ст.17 цього Закону, періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, що є власністю фізичних осіб, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 08 липня 2015 року №474 затверджено той самий порядок подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт.
Розглянемо порядок.
Відповідно до п.7 Порядку, Виконавець не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки або протягом трьох робочих днів з дня отримання відомостей про необхідність його ремонту інформує про це споживача шляхом надсилання повідомлення за формою рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем.
Відповідно до п.8, Споживач забезпечує у зазначений в повідомленні строк доступ представника виконавця до засобу вимірювальної техніки.
У разі неможливості споживача у зазначений строк забезпечити доступ представника виконавця до засобу вимірювальної техніки для проведення його періодичної повірки споживач не пізніше ніж за 10 календарних днів до настання такого строку інформує про це виконавця шляхом надсилання рекомендованого листа з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання виконавцем відповідної інформації.
Інший строк доступу до засобу вимірювальної техніки споживач та виконавець узгоджують, зокрема шляхом обміну листами.
Відповідно до п.9, Представник виконавця пред’являє споживачеві направлення, видане йому виконавцем, для проведення періодичної повірки або ремонту засобу вимірювальної техніки, а також у разі потреби демонтажу такого засобу.
Демонтаж засобу вимірювальної техніки проводиться представником виконавця виключно у присутності споживача та оформляється актом за формою.
Відповідно до п.10, до початку демонтажу засобу вимірювальної техніки представник виконавця:
здійснює огляд засобу вимірювальної техніки щодо відсутності механічних пошкоджень та ознак самовільного втручання в його роботу;
перевіряє наявність та цілісність пломб, стан різьбових з’єднань, наявність відбитків повірочного тавра.
Відповідно до п.11, на час проведення періодичної повірки або ремонту засобу вимірювальної техніки виконавець встановлює тимчасовий засіб вимірювальної техніки.
Відповідно до п.12, після демонтажу засобу вимірювальної техніки виконавець забезпечує його транспортування для проведення періодичної повірки або ремонту.
Відповідно до п.13, у разі проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки у місці його експлуатації демонтаж такого засобу не проводиться.
Відповідно до п.14, після проведення періодичної повірки або ремонту виконавець у строк, зазначений в акті про демонтаж засобу вимірювальної техніки, забезпечує транспортування засобу вимірювальної техніки для його монтажу.
Транспортування засобу вимірювальної техніки здійснюється таким чином, щоб не вплинути на його метрологічні характеристики.
Відповідно до п.15, Споживач забезпечує у строк, зазначений в акті про демонтаж засобу вимірювальної техніки, доступ представника виконавця до місця монтажу засобу вимірювальної техніки.
У разі неможливості споживача у зазначений строк забезпечити доступ представника виконавця до місця монтажу засобу вимірювальної техніки споживач не пізніше ніж за п’ять календарних днів до настання такого строку інформує про це виконавця шляхом надсилання рекомендованого листа з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання виконавцем відповідної інформації.
Інший строк доступу до місця монтажу засобу вимірювальної техніки споживач та виконавець узгоджують, зокрема шляхом обміну листами.
Відповідно до п.16, Представник виконавця, який прибув для проведення монтажу засобу вимірювальної техніки, пред’являє споживачеві відповідне направлення, видане йому виконавцем.
Монтаж засобу вимірювальної техніки проводиться представником виконавця виключно у присутності споживача та оформляється актом за формою.
Відповідно до п.17, опломбування засобу вимірювальної техніки здійснюється представником виконавця у день його монтажу, про що зазначається в акті про монтаж засобу вимірювальної техніки.
 
І на останнє.
Відповідно до п.15. Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, що затверджені постановою КМУ від 21 липня 2005 року за №630, періодична повірка засобів обліку води і теплової енергії проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці.

Як бачимо, законодавчо встановлено одне, а на дії зовсім інше.

Шануємось! Поважаємо Закон! Будьте освідченими!